AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

05 July 2013

Kisah Jerebu

Bismillah...

hujung bln Jun malaysia dicemari dgn keadaan jerebu. jerebu yang sangat bahaya di johor...ini adalah disebabkan kebakaran di dengkil dan diikuti indonesia. pada awalnya hanya melaka dan johor mengalami jerebu ini. tapi selepas kebakaran di indon, angin telah bawa ia merebak ke arah utara.

masa hari ahad 23jun, kami ke melaka seawal pagi untuk ambil adik serta brg2nya di UTeM melaka. dia dh tamat degree. dlm perjalanan kami lihat keadaan jerebu bermula di seremban. mmg pedih mata n tekak masa tu.

dh smp sana kami cpt2 masukkn brg dan terus gerak balik. ms kt melaka tu mmg pedih la mata n tekak..kabur ja keadaan. otw balik tu mmg makin teruk jerebunya.

sampai ja di Bangi, mmg terkejut sbb jerebu dh sampai sini. dh makin risau. malam tgk berita rupanya di melaka bacaan ipu dh 300++. patutla pedih sgt. dan selangor isytihar cuti esoknya. bacaan di bangi pn dh 100++.

esoknya makin teruk cuacanya. mmg xbuka tingkap n pintu pon. perintah berkurung sbb pk kn cik kecik ni..huhu..2 hari lepas tu hujan turun dgn lebatnya. Alhamdulillah berkat doa n solat hajat seluruh umatNya. dan Alhamdulillah jerebu berlalu pergi dgn izinNya..

♥ummi ain

No comments:

Post a Comment