AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

20 July 2011

Dosa gugur bila bersalaman suami isteri


gambar hiasan : majlis akad nikah saya dan suami 271110

Alhamdulillah...saya ada terbaca tentang apabila suami isteri bersalaman, maka gugurlah dosa-dosa mereka di celah jari mereka. 
Rasulullah bersabda, yang bermaksud: "Sungguh-sungguh memintakan ampun untuk seorang isteri yang berbakti kepada suaminya, iaitu burung- burung di udara, ikan-ikan di air dan malaikat di langit selama dia sentiasa dalam kerelaan suaminya."


saya bersyukur kerana mempunyai seorang suami yang soleh yang sering membimbing saya ke arah kebaikan..terima kasih atas kurniaan Allah yang satu ini. tak susah untuk bersalaman dengan suami. sama juga seperti bersalaman dengan Mak Ayah masa kita nak pergi sekolah kecik-kecik dulu..masa nak pergi kerja, salam lah dengan suami..seusai solat berjemaah, bersalamlah sesama sendiri serta memohon kemaafan agar masing-masing terhindar daripada dosa...pulang dari kerja, salam lah suami anda..tak susah untuk melakukan semua ini..:))

saya sentiasa amalkannya..Alhamdulillah..semoga dosa-dosa kami yang tak terhingga ini gugur dicelah-celah jari kami...Amin Ya Rabb..semoga Kau memberi keampunan kepada kami...
----------------------
Hugs,

No comments:

Post a Comment