AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

26 January 2011

Puding Caramel & Bihun Goreng || 20 Januari 2011

Salam Alayk

abang teruja jumpa caramel ^_^

hari ni merupakan cuti sempena Thaipusam..hehe..malam semalam, saya tidoq awai, tapi abang cakap riuh rendah bunyi mercun. Al maklumlah kat sini ramai India, tapi taman dalam sana..taman perumahan saya semuanya Melayu..


jadi saya pun ambil peluang ni sediakan sarapan kami memandangkan saya dan abang nak pergi office saya untuk uruskan Library di situ. kami pergi ke office saya dalam pukul 12pm-6pm..Alhamdulillah, semuanya sudah siap.cuma tinggal buku-buku kanak-kanak sahaja. yer, pagi ni saya sediakan bihun goreng aja. dan makan bersama puding caramel yang saya masak semalam..lama tak makan puding ni.

Enjoy this pics ya! ^_^

caramel ni 'turun' sbb saya kurangkan teloq..tapi sedap!! ^_^
abang jela posing..saya susah, nk kene bersiap, mekap dlu baru leh amek gmbq..haha

inilah rupa bihunnya...sekian

=======================
Resepi Puding Caramel

Bahan A:
1 tin susu cair
5-6 biji telur
4 sudu besar gula
1 sudu besar tepung kastard
1 sudu kecil esen vanila (tak letak pon takpe,kalau letak bau wangi..hehe)

Bahan B:
4 sudu gula

Cara:
1) Panaskan kukusan terlebih dahulu
2) Kesemua bahan A di'blend' sehingga kembang
3) Bahan B dipanaskan atas api perlahan sehingga cair dan berwarna coklat kekuningan di atas loyang kukus
4) Tuang Bahan A tadi ke dalam loyang
5) Kukus selama 45minit

Selamat mencuba! ^_^
----------------------
Hugs,

No comments:

Post a Comment