AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

26 April 2011

C.I.N.T.A - L.O.V.E - P.Y.A.R

MyEm0.Com

Cinta....Sayang....Love...Saranghee...Pyar...Wo Ai Ni....

Perkataan di atas sering diungkapkan buat insan-insan tersayang...buat Mak, Abah, Adik-beradik, Saudara-mara, dan yang sudah mempunyai isteri/suami, ungkapan ini sering dilafazkan buat pasangan mereka.. Sama juga macam saya, tak dinafikan, bila sudah bergelar isteri, ungkapan ini sering dilafazkan buat suami tercinta.. dan begitu juga dengan saya, sering mahukan lafaz ini diungkap oleh suami tersayang...terasa diri ini sangat disayangi dan dicintai olehnya...terima kasih buat abang kerana sering bahagiakan ayang dengan ungkapan ini...^_^


Walau macam mana sekali pun, kadang-kadang kita ada perasaan sedih, marah, kecewa dan sebagainya..tak dinafikan juga dalam rumah tangga..tetapi kita perlu mengawal segalanya dan perlu bijak menangani agar tidak melukakan perasaan pasangan kita samada isteri/suami...

dan pasangan kita juga perlu prihatin dan tahu bila kita sedih, gembira, marah, kecewa...haaa...kalau nampak pasangan tu sedih, pujuk2 lah dia...kalau marah, jangan pula pergi naikkan hangin dia...kalau gembira, apalagi tumpanglah bergembira bersama..itu yang betul kan?**ini bukan yang terjadi yer pada saya dan suami**

kalau isteri merajuk, senang tau suami nak pujuk...sebab isteri ni mudah tersentuh..**ini memang yang selalu saya rasa** contohnya : kalau marah, suami pujuk kejap je marahnya..tak sampai seminit pun...kalau sedih, suami ucap kata-kata semangat pun kejap je dah ok...betul tak saya cakap?hihi...ok2 dah la..saya tau ramai kawan-kawan belum menikmati nikmat hidup berdua..saya just nak share jer apa yang perlu kita amalkan bila dah berkahwin...sebab kita tak boleh untuk cakap "uhhh" sekalipun terhadap suami...dan yang penting, kalau suami tidak faham, kita perlu cakap pada dia....yang kita ni tengah bersedih ke, kecewa ke, dan perlukan semangat dari dia...

bila dah jadi isteri...
MyEm0.Com
Alhamdulillah..seronok sesangat..

bila menangis,
MyEm0.Com
 suami pujuk....

bila mengada2, 
MyEm0.Com
suami layan...

bila happy bergolek2 camni,
MyEm0.Com
MyEm0.Com
suami pun tumpang gembira...

bila suami nak pergi keje
MyEm0.Com
lambai dekat pintu sambil mata berkaca...T_T

bila buat salah, minta maaf,
MyEm0.Com
suami cakap, "abang sentiasa maafkan ayang"

walau apa pun yang dirasai,
MyEm0.Com
saya tetap sayangkan suami saya sepenuh hati...

dan jangan lupa, sebagai hambaNYA, cintaNYA juga perlu kita kecapi


jom sama-sama cari CINTA ALLAH..
----------------------
Hugs,

No comments:

Post a Comment