AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

27 June 2012

kisah pregnancy...checkup

Bismillah....

entri kali ini saya satukan kisah sebelum saya bersalin..hehe...last saya stop ms checkup 7bulan setengah

19 April 2012

  • checkup kali ini kandungan saya sudah mencecah 32w 5d...dah 8bulan laa...Alhamdulillah...tapi kan berat saya turun 500g pulak. dah ditanda merah pada buku saya...huhu.....dan HB saya masih di bawah 11 dan ditanda dengan pen merah..sebab takut saya mmg tak miss langsung makan iron tablet. dan saya banyak makan jambu batu mcm yg misi tu ckp, InsyaAllah boleh membantu...hehehe
3 May 2012
  • kali ini checkup, saya sangat tensyen sebabnya saya kena minum air gula pada esoknya..huhu...mana taknya, berat saya naik 3kg dalam masa 2 minggu..daripada 64.5kg naik 67.5kg...huhu...mana la saya tau berat badan takleh naik mendadak...hik3 ^_^ dah 2 minggu lepas berat turun, jadi saya makan la manyak2...mana tau berat naik banyak cenggini...kih3..saya agak happy jugak sebab HB saya naik ke paras normal, 11.2...Alhamdulillah
  • pada malamnya, saya dan suami ke HQ saya di Seri Kembangan untuk majlis bacaan Yaasin dan tahlil..bos minta suami saya untuk ketuai kami...kami tiba agak lewat kerana suami perlu siapkan kerja di sekolah...Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar...semua berkumpul, happy sangat...dan saya juga dapat tahu yang Ida, staff cawangan Wangsa Maju telah selamat melahirkan seorang puteri yg comel..terus saya terasa debarnya kerana selepas ini giliran saya pula...
4 May 2012
  • pergi semula ke KK untuk minum air gula...Ya Allah, manisnya sampai ke kepala, terus terasa nak pitam sebab saya perlu puasa sejak jam 10malam semalam sehingga waktu minum air gula ini..kami semua kena tunggu di situ selama 2 jam dan perlu ambil darah semula selepas minum air gula..dah selesai, saya terus masuk semula ke pejabat...dan saya juga telah ambil surat rujukan untuk saya buat tempahan nama di PPUKM..
15 May 2012
  • pergi ke PPUKM untuk appointment yang telah dibuat oleh kakakku tersayang, Dr Norlaili, pegawai perubatan di PPUKM juga. mujur ada kak kerja situ, dia just minta tolong kawan dia untuk setkan appoitnment dan dapat tarikh dengan cepat (kalau p sendiri mungkin lmbt dpt temujanji..hihi)..lepas subuh terus gerak ke PPUKM sebab suami nak ke sekolah pula selepas tu...dan Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar..dan scan lagi sekali..seronok dpt tgk baby dalm perut ni...dan doc sahkan semula jantinanya..nak tau? tungguuuuu.....dan berat baby doc bgtau 2.7kg.....selesai appointment, suami datang ambil dan terus masuk pejabat semula...
17 May 2012
  • checkup semula di KK Bangi...kali ni usia kandungan sudah 36 minggu..makin terasa debarannya..berat saya turun 500g, 67kg.. misi cakap ok dekat2 nak bersalin berat turun sikit..dan HB saya sudah normal balik, naik lg ke 11.5...syukur sgt...kali ni jumpa doc Zawani lagi..dia scan lagi dan cakap kepala baby dah ada kat bawah...berdebarnya sayaaa....
24 May 2012
  • seminggu kemudian saya perlu checkup lagi...usia kandungan dah 37w3d...masa ni kaki saya bengkak..actually kaki saya ni kejap bengkak kejap ok..cmtu la sampai la saat sekarang ni..hehehe..saya punya HB pon ok dan berat saya sekarang 68kg. 
masa mengandung ni, berat saya tak naik banyak pun, sebab saya tak mengidam macam2 pun...makan pon tak berapa banyak..baby saya pun kecik jer..hehe...takpe, biar kecik di dalam, tapi membesar di luar nanti...kan sayang?

ok saya sambung kisah pergi kenduri....next entri lah yer, panjang sangat dah ni...

----------------------
Salam Sayang,

No comments:

Post a Comment