AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

27 June 2012

kisah sebelum bersalin...jalan jauh

Bismillah......

26 Mei yang lalu, ada kenduri kahwin sepupu saya, anak PakNgah di Sg Siput, Perak. sebenarnya saya dan abang berbelah bahagi nak pergi ke tak memandangkan kandungan saya dah nak masuk 38week. orang cakap waktu ni dah tak boleh jalan jauh2, mode standby je...saya tanya mak, mak cakap kalau malam tu tak rasa sakit2 lagi, pergi jela...(actually ramai yg membantah drpd memberi kebenaran utk pergi) dan saya sering bersembang dengan baby ni agar beri ummi peluang untuk jumpa atok, onni dan mbah sebelum bersalin...hehehe

saya bincang semula dengan abang, dan dia setuju cakap kita pergi jela..sebab saya teringin sangat jumpa Mak & Abah before saya bersalin..minta depa doakan saya dipermudahkan segala urusan..cium peluk mereka, mana la tau mungkin Allah nak ambil nyawa saya semasa melahirkan baby nanti..wallahu'alam...

gambar masa hari kenduri...berangan nak naik pelamin lagi padahal perot dah memboyot..kah3 ^_^

kami gerak dari Bangi dalam pukul 10 lebih, sampai kat sana dalam pukul 3 camtu sebab highway pun jem..huhuhu...almaklumlah cuti sekolah baru bermula...kan? sampai sana dah takde orang, hanya tinggal sanak saudara..takpela kan, boleh makan bertambah-tambah..masa sampai tu, semua orang tegur saya jalan teruk sangat...sebenarnya, saya sakit kat paha saya..nak jalan pun susah tapi saya gagahkan jugak..paling tak sabaq nak tengok anak buah saya yang debob tu...Damia...Damia...geram betol...

dah selesai makan, kami sempat bergambar sedikit dan terus ke rumah PakNgah...duduk2 rehat kejap dan kami gerak terus ke rumah PakNjang saya di Ipoh pula. sebelum tu singgah di rumah sepupu mak di Chemor...besar rumah dia..selesa sangat...hehehe...rehat2 di rumah PakNjang, makan2 dan mandi dan terus saya dan abang bertolak balik ke Sabak Bernam pula. masa tu dah pukul 9 lebih..saya cadangkan pada suami untuk tidur dulu di rumah abang saya di Malim Nawar, tapi dia tetap nak balik juga sebab esok kami perlu pulang awal ke Bangi..sebenarnya, badan saya sangat sakit, dengan jalan balik ke Sabak yang agak teruk..terhentak2 saya..sampai di Sabak dah pukul 1pagi, terus tidur...

esoknya, kami nak ajak mak pergi sekali ke Bangi sebab saya dah hampir bersalin. tapi mak tak mahu pergi lagi, katanya tunggu saya bersalin dulu...lgpun due date saya lagi 2 minggu kan...kami terus balik ke Bangi, dan tiba di sana pada jam 1 tengahari. badan saya rasa sangat sakit, saya sempat basuh sarung tilam baby yang diambil di rumah PakNgah haritu...lepas tu saya berehat sebab penat...abang keluar sebentar berjumpa kawannya...

petang tu saya sms abang bagitau saya teringin nak makan sosej...lepas isya', kami keluar ke econsave nak beli sosej. siap naik motor lagi..hehehe..teringin nak naik motor..mengada betul kan?hik3...masa tengah ambil sosej, roti paratha, tiba2 saya rasa celah kelengkang sangat sakit. saya tak leh bergerak...berdiri diam2 kat situ smpai rasa lega...tiba2 saya cakap kat abang "abang, ayang rasa macam tak lama je ni..."

dah siap beli terus balik rumah...sampai rumah terus goreng sosej sebungkus dan makan sambil tgk tv...masa tu dah tak rasa sakit pape lg dah cuma penat je terasa...lepas tu masuk tidur sebab esok nak kerja...

esoknya, pada jam 5pagi, saya terjaga sebab rasa nak terberak.......---bersambung ^_*
----------------------
Salam Sayang,

No comments:

Post a Comment