AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

27 June 2012

kisah kelahiran seorang khalifah Allah

Bismillah....

ok saya sambung semula kisah 28 Mei 2012...saja nak buat entri baru...

jam 5pagi tu, saya terjaga sebab rasa nak terberak...saya biasa terjaga sebab nak ke toilet..dah pergi toilet tapi tak berak pun...perut ni memulas-mulas...lama juga dalam toilet tapi tak juga..last2 saya terperasan pada lendir yang biasa keluar tu ada sedikit darah. terus saya cepat2 keluar dari toilet dan kejutkan abang...

"abang, bangun bang. ayang rasa kena standby ni sebab ada sikit darah"..gelihati tgk kelibat abang yang masih mamai tu. saya terus ambil wudu' dan tunaikan solat sunat tahajjud, hajat dan taubat. saya berdoa sehabis mungkin semoga Allah permudahkan segalanya. selesai solat sunat, saya minta abang ambilkan beg barang baby dalam kereta untuk saya siapkan semula. mungkin ada yang tertinggal...

masa saya siapkan beg baju saya dan baby, abang dah siap2 mandi. sakit saya ni pulak makin terasa, sampai berpeluh saya dibuatnya. dah siap semua, saya terus mandi. abang ajak terus ke hospital, saya cakap "tunggulah solat Subuh dulu, ayang nak solat dengan abang. kita doa sama2 yer..." tapi sakit makin kerap pula terasa. saya berjalan dalam rumah tu ke sana ke sini..hehe..masa nak solat subuh, saya dah tak mampu berdiri lama2. jadi abang suruh saya solat duduk aja. tenang rasanya...seusai solat, abang berdoa agar segalanya dipermudahkan...

waktu ni sakitnya makin menjadi-jadi. saya nak berjalan ke kereta pun perlu abang pimpin. mujur awal pagi jalan belum jem lagi. orang belum keluar lagi untuk pergi kerja. saya sempat minum air zam-zam dan berdoa agar Allah memberi kemudahan kepada saya...

kami tiba di PPUKM pada jam 6.30pagi. pergi ke bahagian kecemasan, dan saya diminta tunggu di situ sebentar. masa ni saya memang sakit smpai mengalir airmata..menggigil badan saya. pukul 7pagi, baru doc datang cek bukaan. sakitnya masa doc cek tu, tapi agak lega sebab doc cakap dah buka 7cm..terus misi kat situ call bhgn labor room untuk sediakan bilik saya nak bersalin. saya terus ditolak di atas katil menuju ke labor room diiringi suami tercinta. masa tu hanya Allah je yg tau sakitnya nak bersalin ni...abang pesan agar banyak istighfar dan selawat ke atas Nabi saw..

tiba di labor room, saya diminta untuk tukar baju...dan saya perlu tunggu sehingga bukaan 10cm. nasib abang ada di sisi berikan kata semangat, dan sambil genggam erat tangan saya. kekuatan saya ada pada abang...doc cek semula masih 7cm, perlu tunggu lagi. saya dah tak tahan lagi..masa ni doc pecahkan air ketuban...lepas tu contraction makin kerap dan makin sakit...hanya Allah yang tau...saya hanya mampu Istighfar dan selawat banyak..sambil2 tu saya usap muka abang dan minta maaf daripadanya...terima kasih abang kerana berada di sisi ayang di saat getir ini...bila dah cukup bukaan, semua dah ready untuk menyambut bayi saya.

doc minta saya teran, tapi saya tak pandai...mereka ajar saya, dan saya masih tak punya kekuatan..lagi pula perut saya kosong, hanya diisi dengan air zam2 saja..agak lama saya meneran tapi masih gagal..saya dengar abang cakap "sayang, teran betul2, dah nampak rambut anak kita"..tapi saya tak punya nafas yang panjang. lepas tu ada salah sorang misi bersuara, "Ain, buat betul2, nanti kalau tak boleh, kami kena panggil doktor pakar. ntah apa nanti dia buat kat baby tu" dengar je misi tu cakap macam tu, saya terus tarik nafas dalam2 dan teran habis-habisan..masa ni rasa dipotong sedikit untuk memudahkan baby keluar...dan Alhamdulillah, terasa baby keluar, macam terberak...terus mengalir airmata ni. abang juga menitiskan airmata kegembiraan sambil mengucup kepala saya...syukur padaMu Ya Allah...

misi terus tujuk baby pada saya dan tanya jantina baby.....syukur, saya telah melahirkan seorang puteri yang sangat comel, sempurna sifatnya...terima kasih Allah. lepas di lap, misi tu letak baby kat pangkuan saya...terus saya kucup dia..gembira tak terkata..sakit yang amat hilang sekelip mata...inilah kehebatan Allah Ta'ala...suami diminta keluar kerana saya perlu dijahit..baby juga dibawa keluar kerana dia kesejukan. kakak saya datang menjenguk dan uruskan anak saya untuk diletakkan dalam satu alat untuk panaskan badannya.

sebelum dijahit, doc yg sambut baby tu keluarkan uri...terasa mcm belon pon ada..hehe..dia tunjuk uri tu pada saya...cantik elok uri tu..lepas tu dia keluarkan darah beku yang ada di dalam..sakitnya hanya Allah yang tahu...darah beku dah kurang, mulalah sesi menjahit...banyak jahitan saya kerana doc cakap otot saya lembut dan bahagian yang dipotong tadi merekah..sampai berpeluh2 saya dalam tu walaupun ada ekon...basah 1 badan saya menahan kesakitan...dah la penat meneran tadi, ni pula tahan sakit dijahit yang terlalu lama...sampai saya menggigil, rasa nak tidur...misi cakap pon saya dah tak daya nak menjawab..huhu...

saya melahirkan bayi pada jam 8.04am dan saya siap dijahit pada jam 10am...suami dibenarkan untuk masuk menemani saya..kami sangat gembira dengan kelahiran puteri yang cukup sempurna...saya diberi makan dan minum...perut mmg lapar tapi saya hanya mampu minum sahaja. kemudian, bayi diberikan kepada saya untuk disusukan...Alhamdulillah, dia berjaya menyusu. selepas itu, abang Iqamatkan si comel. jam 11 pagi, saya ditolak ke wad bersalin...sejuk hati tgk si comel...

tengahari tu kakak dan suami serta balkis, faizah datang lawat kami... dan selepas itu kakak saya pula datang jenguk..masa tu abang dah balik rumah untuk goreng ikan masin dan bagi saya makan..maklumlah makanan di hospital tidak ada yang pantangnya...hehehe

petang sikit abang datang semula...bawa ikan masin dan nasi. tapi saya tak lalu nak makan. makn roti je dengan minum air. petang tu dalam pukul 7 abang balik, terus balik Sabak ambik mak. tinggallah saya dan baby....malam tu baby meragam sedikit. saya susukan dia ja. dia meragam dari pukul 11 malam hingga 5 pagi...huhu...orang cakap kalau dh jadi ibu ni kena siap sedia mental dan fizikal..dan saya rasainya sekarang...happy motherhood Ain...

syukur Ya Allah kerana diberi peluang untuk merasai alam perkahwinan, alam mengandung dan alam seorang ibu....Alhamdulillah...
----------------------
Salam Sayang,

No comments:

Post a Comment