AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

01 February 2011

Puding Mahkota || 1 Februari 2011

Salam Alayk



haa...hari ni saya bercerita tentang resepi baru...Puding Mahkota..ini adalah resepi mak saya...mak saya slalu buat bila ada kenduri di rumah saya..tak kesahlah kenduri kawen ka, kenduri kesyukuran ka, dan pernah mak buat hantaran masa abang saya kawen..

ini adalah 1st trial saya...walaupun nmpk cantik dan sedap, tapi ia agak lembut (means terlebih air)..sebab saya main buat jer..tak sukat pon..hehe..

Jom layan gambar ni..cantik tak?





=================================
Resepi Puding Mahkota

Bahan A: (agar-agar berwarna hijau dan merah...nak buat warna lain pon oke)
  • sedikit agar-agar
  • air
  • pewarna merah dan hijau
Bahan B: puding
  • 1 bungkus agar-agar
  • 1/2 tin susu pekat
  • 1 tin laici
  • 1 tin nenas kiub
  • 1 cawan gula
  • 2 sudu besar tepung kastard
  • air secukupnya
Cara:
  1. Masak bahan A, biar sehingga keras
  2. Cairkan agar2 terlebih dahulu (bersama air secukupnya)
  3. Masukkan air laici dan nenas tersebut
  4. Masukkan susu, gula dan tepung kastard
  5. Laici dan nenas ditabur di dalam bekas
  6. Tuangkan bahan2 yang telah dimasak tadi ke dalam bekas tersebut
  7. Potong Bahan A, dalam bentuk kiub
  8. Taburkan dalam bekas tersebut
Selamat mencuba! ^_^


----------------------
Hugs,

No comments:

Post a Comment