AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

01 March 2011

Nasi Lemak oh la la

As Salam

ini kisah nasi lemak..saya dah tak ingat bila tarikhnya...ni pon lepas belek2 album gambar, jumpa plak gambar ni..actually, nasi lemak ni, saya dan hubby masak bersama...hubby buat nasinya dan saya buat sambal bilisnya...sedap!!**tak puji diri ye...ekekke**

jom layan jela eh...




saya suka mug bertingkat tu..nampak tak?hehe..bukan saya beli, tapi PROTON kasi masa hubby pergi service kereta sebelum CNY haritu...i loike!


Resepi nasi lemak : (main hantam ja buat..haha)
  • beras ikut suka nak masak banyak mana
  • santan - pun ikut suka, kalau nak lemak, letak lah banyak..hehe
  • 3 ulas bawang merah
  • 1 batang kulit kayu manis
  • 1 kuntum bunga lawang
  • sedikit gula (saya suka letak bagi rasa manis skit)
  • garam secukupnya
  • daun pandan (kasi terangkat baunya)
Sambal Bilis : (macam buat sambal2 lain jugak ^_^ saya just letak bahan2 jela eh)
  • cili kering yang dah si mesin (ikut pedas laa)
  • 1 biji bawang besar
  • 2 ulas bawang putih
  • ikan bilis
  • garam
  • gula
  • sos cili (terpulang nak letak ke tak...)
  • kicap manis (sama gak,terpulang nak letak ke tak..hehe)
  • asam jawa
ok...alamak!terliur plak nak makan nasi lemak..hehuuuuu


----------------------
Hugs,

No comments:

Post a Comment