AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

16 May 2011

Saya suka bayi ^_^


haaa...sebenaqnya saya dah bosan tahap gaban sebab keja sorg2 ni...huhu...line telefon dan internet baru ok semula selepas orang TM mai baiki..hadei~ setengah jam bosan sambil dok kaco sang suami kat sekolah tengah dok sambut Hari Guru...hihihi...dan paling best tak sabaq nak balik bukak hadiah yang dia dapat!!hahaha...muka tak malu kan... =P

entri kali ni pasal baby...saya sangat suka baby...erm ni dah masuk 5 bulan usia perkahwinan kami tapi kami masih belum dikurniakan rezeki anak..itulah, orang cakap tak semestinya apa yang kita nak kita akan dapat..semuanya adalah Takdir yang ditentukan olehNYA...saya tahu semua adalah takdirNYA, siapalah saya untuk mengingkarinyaa...tapi....

di dalam hati ni hanya DIA yang tahu perasaan sebenar saya...saya tahu ALLAH sayangkan kami..ALLAH ingin menguji dan menduga hidup kami...ujian demi ujian kami tempuhi....saya tahu ALLAH sangat sayangkan kami dengan ujianNYA yang satu ini...

tak dapat dinafikan bahawa, saya seringkali menangis mengenangkan ujian ALLAH ini...saya sering menangisi diri ini yang belum dikurniakan rezeki zuriat...hmmm...saya sering tertekan dengan kehadiran bayi yang didukung oleh ibunya serta ibu2 mengandung yang datang ke kedai tempat saya bekerja ini...walaupun hati ini sayu melihat mereka, tetapi saya kuatkan diri agar melayani mereka sebaik mungkin...tapi dalam hati ni hanya saya dan Allah yang tahu...

kami suami isteri terlalu inginkan zuriat, tetapi belum diizinkanNYA...saya bersyukur kerana suami tabah melayani saya yang sering tertekan dengan ujian ini..masih teringat kata-kata abang "Ayang, abang kan ada...abang takkan tinggalkan ayang...belum rezeki kita lagi...ayang mesti percaya pada rezeki yang Allah bagi...kita usaha, doa dan tawakkal lagi yer...abang kan ada di sisi ayang"...setiap kali ayat itu diucapkan oleh suami, saya berasa sangat bersalah kerana membuatkan dia risau tentang diri saya...

kepada kawan-kawan yang membaca blog ini, doakan kami yer...doakan juga kami dapat zuriat juga...mungkin Allah mendengar doa kami dan kalian....

Rabbi Habli Min Ladun Kazurriyyatan Toyyibah..Innakasami' uddu'a....amin Ya Rabb
----------------------
Hugs,

No comments:

Post a Comment