AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

02 February 2012

CNY Holidays

Bismillah....

fuhhh...fuhhh...dah berhabuk ka?lama rasanya tak menulis dalam ni...huhuuh...syoohhh, jauh2 sikit segala sawang-sawang yang ada...jgn semakkan blog saya yang comel molek ni...ahakksss ::pasantahapgaban::

oke, last entry saya tulis akan ceritakan pasal CNY holiday yg lalu...mcm dah lapuk je kan...ahaksss..lantak lah..hihihi...disebabkan cuti CNY jatuh hari isnin & selasa, jadi saya bercuti selama 4 hari lah...ambil peluang keemasan ini untuk pulang ke kampung di Kedah...yehuuu...gembira tak terkata ::sebabnya last saya balik sana masa Raya Haji tahun lepas...gila sedih::

sebenarnya, saya rindu suasana dan bau di kampung saya..seronok bukan kepalang dapat balik...perjalanan kami bermula pada hari Sabtu pagi..konon lepas solat subuh terus gerak, tapi ermmm...lewat jugak...kol 7am baru kua...lagi seronok sebab masa masuk KL, jalan lengang sangat, tak jem..tapi bila keluar dari KL, mak haiiii...jem teruk dari Sg Buloh sampai la ke Bukit Tagar...T____T

penat bukan kepalang la...pukul 1.30pm baru smpai rumah abang saya di Malim nawar...kalo ikutkan dr KL ke rumahnya makan masa 2jam setengah ja...ini? redho jela...huhuhu...siap makan2 kat situ, abang siap tidoq bagai..pas asar baru gerak balik Kedah..Alhamdulillah, jln dah ok...kami smpai rumah tepat pada masanya...

eh, macam panjang ja...takpela...malas nak buka entri baru....sabaq eh, baca ja smpai perabih! ::eh, ada ka org baca blog ni?hahaha::

esoknya, kami gerak ke Felda Lepang Nenering...ini rumah sedara yg dah lama tak pi...pi dulu masa saya sekolah rendah lagi...anak MakSu tu kawen...hehe...jumpa gak sedara lama, tapi dh tak cam muka masing2 lagi...hihihi...lepas tu terus gerak ke rumah nenek di Grik..seronok sebab ramai sedara berkumpul kat sini..

paling bestnya, MakTam masakkan ikan sungai kegemaran...memang lama la saya & kakyah mengadap (masing2 ngidam mkn kan sungai yg MakTam masak)...org lain dh sibuk hal lain, kami berdua dok ngadap lagi makanan..hahaha...lawan3 sapa paling besaq!! ^_^ ikutkan saya, nak tidoq uma nenek..mak pun dah setuju...tapi pakNgah pula call ckp nk pergi rumah..terpaksalah kami balik....

esoknya tu, ada kenduri di kampung saya...nak tau tak, ini kenduri paling special penah saya tengok..hihihi...pengantin mai naik lori tuu...siap berhias bagai...seronok tengok..tapi adik saya cakap, ada lagi best..naik jentera sawah padi lagi..perghhh..::ni yang nak dok kampung ni::

lepas kenduri, saya dan abang pergi jalan2 menuju ke Aloq Staq..abang nak jmpa "kekasih" dia...oppsss...hahaha...jmpa teman sebilik dia masa sama2 belajaq kat Mesir dulu..tapi sebelum tu, kami ke Kuala Kedah..teringin bebeno saya nak makan Laksa Teluk Kechai, Kuala Kedah tu...Alhamdulillah, dapat gak merasa...::rejeki baby ni, sbb org ramai sgt time tu::

abang jumpa kawan dia, saya pula jumpa Kak Ajui...rindu nk tgk si Ammar yg comel tu...hehehe..dapat gak jumpa depa walaupun sekejap...masa Maghrib, saya ajak abang pi Masjid Pintu Besaq..haha...kawan abang siap gelak bagai...dia tanya masjid apa tu? hihihi...itulah Masjid Zahir, Aloq Staq...dulu masa kecik2 slalo pi Masjid tu..pintu dia besaq sangat..sebab tu kami adik-beradik gelar masjid tu "Masjid Pintu Besaq"...dah solat, kami jalan2 tgk bandaraya Aloq Staq, terus gerak balik rumah...

hari selasa tu dah takpi mana2 dah...haaa, kami pi Tanjung Dawai kejap..beli ikan bilis, belacan pa suma...seronok tau dok kampung..kebetulan balik ni, buah moktan penuh kat pokok...petik terus ngap!!best giler...hahaha...makan buah ceri...doroyan..pergh memang terbaiklah!!!

petang tu gerak balik..::malas dah nak cerita...sedih..babai::

jom layan gambaq jela...oke!

bakal abi & ummi...

ummi 5months pregnancy...Alhamdulillah

gambar gunung ganang...abang suka sangat! dia punya keja la ni...hihihi

depan masjid pintu besaq tu la...hihihi
----------------------
Salam Sayang,

No comments:

Post a Comment