AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

02 July 2014

Murtabak Daging Kulit Popia

Sumber : Mr Google

Alhamdulillah...hari ni dah masuk hari ke4 Ramadhan. Maknanya dah 4 hari kita berpuasa. Letih? Lesu? Tiada lagi dalam kamus puasa kali ini. Syukur dipertemukan dengan produk hebat Shaklee ini. Alhamdulillah...Apa yang saya ambil waktu sahur? Tentulah Set Mighty 3 Gem yang mengandungi ESP, Performance Drink dan Meal Shakes. Saya juga ambil vitamin lain seperti Vitamin C, B Complex dan juga Vitamin E untuk memulihkan kulit wajah saya. Saya ingin tampil berseri di hari raya nanti...

Sebenarnya, saya nak berkongsi juadah berbuka hari ini. Saya buatkan Murtabak Daging Kulit Popia. Okay di sini saya kongsikan resepinya. Saya main campak-campak jer ni. hehehe

Bahan inti :
200g daging kisar
2 biji kentang
1 1/2 sudu besar serbuk kari daging (dibancuh dengan air)
1 ulas bawang putih (potong dadu)
1 biji bawang besar (potong dadu)
2 biji telur
Garam
Gula
Air
Daun Sup

Cara :
  1. Tumiskan bawang sehingga naik bau
  2. Masukkan serbuk kari yang telah dibancuh dengan air, tumis sehingga pecah minyak.
  3. Masukkan daging dan tambah sedikit air. Biarkan daging masak sempurna.
  4. Kemudian, masukkan kentang dan perasa. Biarkan sehingga kentang lembut. Boleh tambah air sehingga kentang tersebut lembut sepenuhnya.
  5. Pukul 2 biji telur. Masukkan inti yang telah siap ke dalam telur dan kacau sebati.
  6. biarkan sejuk seketika, kemudian boleh balut menggunakan kulit popia.
  7. Masak dengan sedikit minyak, dan sedia dihidang.
Menu yang simple dan senang dibuat. Jadi, tidak ada masalah memikirkan telur yang peniaga murtabak guna tu basuh ke tidak. Buat sendiri sah-sah la kita basuh kan. Selamat mencuba!


AinShaari || 019.289.9202 || Rania Bangi
COD B.B.Bangi, Kajang, Serdang, Putrajaya
POS ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment