AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

16 July 2014

Ramadhan 18

Alhamdulillah...

Hari ni Allah masih beri peluang untuk menghirup udara di bumi ini. Hari ini merupakan hari ke 18 Ramadhan. Sekejap sahaja masa berlalu. 

Dan tahun ini, buat pertama kali saya belum menjejakkan kaki ke PaRam (Pasar Ramadhan). Macam tak percaya pula. Sebenarnya, saya risaukan tahap kebersihan makanan yang dijual. huhu... Jadi bila perlu masak setiap hari, maka hari-hari akan ada masalah untuk memikirkan menu yang bakal dimasak. inilah perempuan, sampai nak masak pun pikir sampai rasa pening kepala. bila ditanya pada incik suami, katanya masaklah apapun sayang. huhuhu...bila dia rasa nak makan sesuatu, baru dia request. Bila incik suami request, senang sikit halatuju nak bersilat di dapur petang karang..kan3?

Bari ni jer sekali rehat memasak. Suami belanja makan Domino's Pizza. Ohya, Hujung minggu lepas pun rehat jugak memasak sebab balik kampung. Mak masakkan untuk kami. hihihi...minggu ni lagi sekali balik kampung Sabak. Dan next week dah balik ke kedah. 

Jiran saya selang 2 pintu buat Kuih Akok dan dijual di bazaar. Sepanjang puasa ni, memang tergoda dengan haruman kuih tu. Masa minggu pertama, incik suami pun gemar beli di bazaar Jalan Reko tu. Jiran berniaga di sana. 3 hari berturut suami beli. Then, lepas balik solat Jumaat, terus suami "banned" tak mahu beli lagi. Suami pembuat akok tu serta pekerja lelaki yang lain semuanya tidak pergi Solat Jumaat. Dan satu hari saya ternampak si isteri memecahkan telur terus dari bekas telur. Nampak sangat telur itu tidak dibasuh terlebih dahulu. 

Saya bukan mahu menceritakan keburukan orang tetapi kita sebagai pengguna ada hak untuk memilih. Jadi, kami tidak lagi membeli kuih akok itu sebab tahu cara ia dibuat.


AinShaari || 019.289.9202 || Rania Bangi
COD B.B.Bangi, Kajang, Serdang, Putrajaya
POS ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment