AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

27 December 2011

Alahan ketika mengandung

Bismillah...

hehe..tulis tajuk terus la, malas dah nak buat part2 yang bersambung2..haha..ni sambungan yang tu jugak la..nak cerita pasal alahan saya..

actually (ecece..speaking plop), alahan saya takdak la teruk sangat..saya ingatkan lahan saya seteruk kakak saya, dia pun pregnant anak kedua..alahannya sangat teruk..makan muntah..meloya memanjang sampai kandungan 4bulan++..huhu...Alhamdulillah, alahan saya sangat biasa2...syukur..tapi orang cakap, alahan teruk, bersalin senang, bila alahan mudah, nak bersalin, huhuhu...wallahu'alam..

sepanjang mengandung 4bulan ni, alahan saya hanya pada bau2an...mula2 tu bau perfume pon tak tahan dah..tapi sampai sekarang, alahan saya cuma pada bau-bau makanan...saya kurang makan sebab saya tak tahan bau makanan yang dibungkus...huhu..mana la berat tak turun kan? tak makan..kat pejabat makan roti je..::dugaan::

tapi semalam, saya dah boleh makan durian...wehuuu!! bantainya makan durian dan pulut, pergghhh...pening pala dibuatnya..hahaha..sebab teringin, makan je laa..Alhamdulillah, dah boleh makan sikit2..dan pagi tadi kak Shila bawa spegheti dan saya boleh makan...hihihi..seronok dua ronok ni...

dan sekarang ni tengah melantak seafood + kuah rojak mak..ala-ala yong tau foo gitu...yum3 sedap woo!!eh3, saya dah boleh makan sikit2...Terima Kasih Allah...good baby..dah suka makanan yang ummi makan eh?hihi...

semalam kandungan saya genap 4bulan...Alhamdulillah..perut saya makin hari makin membesar..semoga kamu membesar dengan sihat wahai anakku...ummi tak sabar jumpa kamu..abi pon sama tak sabar nak ada kamu di sisi kami..kami berdua terlalu sukakan kanak-kanak...

Ya Allah Ya Tuhanku
berilah aku dan kandunganku kesihatan yang baik
sempurnakanlah kandunganku
peliharalah dia selama dia berada di dalam rahimku
jadikanlah dia anak ayng soleh/solehah
Amin Ya Rabbal 'Alamin..
----------------------
Salam Sayang,

2 comments:

  1. amin2 ya robbala'alamin, moga lahirnya ke dunia memberikan sinar kebahagiaan bak taman yang dilimpahi bunga2 yang indah mewangi, ^_^

    ReplyDelete
  2. amin acik Aina.....semoga keindahannya seindah akhlaknya nanti...^_^

    ReplyDelete