AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

22 December 2011

Permata Kami...part 4

Bismillah...

ok, nak bercerita pula tentang alahan saya sepanjang mengandung selama 4bulan ni..tapi sebelum tu nak cerita dulu lah pasal check up pada 8/12/2011 haritu

saya keluar dari office pada jam 2pm...balik rumah dulu untuk makan...kebetulan MIL ada kat rumah..mak masak sup kerang dan ikan goreng..berselera saya makan..2 pinggan lagi..slalu makan selalu tak habes...

dalam pukul 3 baru gerak ke klinik...sampai sana, tak payah la nak terkejut sangat, memang lah ramai...hihihi..kali ni incik suami tersayang merelakan diri nak pi teman..kali pertama pun dia teman..sebab dia cuti sekolah, dia temankanlah...(kalau tak teman, sian saya sorang2 dok melangut kat situ..huhu)

nurse panggil untuk timbang berat dan cek tekanan darah...berat turun 500g..tu pun nasib baik lah hantam nasi 2 pinggan sebelum pi..kalo tak lalu makan macam biasa, lagi ringan kot...huhuhu..cek tekanan darah, nurse cakap rendah...dah agak dah sebab kerap sangat sakit kepala...almost everyday migrain menyerang...

tunggu punya tunggu giliran nak jumpa doc, nombor saya adalah no kedua terakhir...huhu..masa tu dah pukul 5pm dah..masuk jumpa doc, rupanya doc tu saya kenal..pernah datang ke kedai tempat saya bekerja..doc minta saya baring atas katil...

Doc : Assalamualaikum puan..sihat?
Saya : Waalaikummussalam doc...sihat..doc ingat saya tak?
Doc : macam pernah tengok, kat mana yer?
Saya : saya kerja kat Susuibu.com...kan haritu saya pernah tanya doc, masa tu saya tak mengandung lagi...
Doc : oooooooo...ingat..ha kan, tak de masalah kan...:senyum: nurse, ni orang kuat susuibu ni...hebat la dia lepas ni, boleh nyusu...boleh bagi talk ni..
Saya : eh mana layak doc..bg cadangan sikit2 boleh la...::senyum, tak perlu kata apa-apa::
Doc : ok, harini saya nak scan kandungan yer...haaa, dah besar dah pun...cuba awak tengok ni...sihat, plasenta ok, rahim ok...semua ok.. :senyum:
Saya : hehehe...::seronok dapat tgk lagi baby dalam perut::
Doc : minta maaf lah yer, lambat...ramai kat sini...
Saya : eh xpela doc...lgpon tadi saya datang lambat juga...::seronok dapat doc cmni::


pastu doc tulis la dalam buku pink saya tu...saya cakap slalu sakit kepala, doc ckp normal la..lagi2 bila kita memang ada migrain...sabar aje lah...lepas tu sembang-sembang pasal susuibu...hehe...seronok!!

alamak, tak sempat nak cerita pasal alahan...next entry lah yer...nak solat Mghrib ni, pastu terus balik...tunggu incik suami terchenta sampai..dia tertidur...::nangis::

*bersambung
----------------------
Salam Sayang,

4 comments:

  1. banyak senyum kali nie aaa... aku pun tersenyum jugak! ^_^ hehe

    ReplyDelete
  2. hahahha...awat ang senyum...sorila, ang kena membaca cerita aku ni..bukan apa, mana tau kot2 anak aku dh besaq nanti, boleh suruh dia baca balik...hihihi...

    ReplyDelete
  3. hihi xdakla ain, skrg2nya aku bleh tumpang mcmna rasa org mengandung. Nak tunggu anak ang baca? urm ... bsarang laa belog nie nnt, ... ^_^

    ReplyDelete
  4. hahahha....tu la..xdakla, sebenaqnya aku yg nak baca balik nanti..kot2 nanti dlm pantang bosan gila kan?hihii

    ReplyDelete