AWRA Foundation BEBAS SILIKON

AWRA Foundation BEBAS SILIKON

Pertanyaan/Tempahan

AinShaari 019 289 9202

04 January 2012

Monthly Checkup..4mo

Bismillah...

pada hari Khamis yang lalu, saya pergi sekali lagi checkup pada bulan 12..hehe..sepatutnya check up saya pada 5 januari 2012, terpaksa diawalkan kerana kakak office ada training, jadi saya perlu jaga kedai sorang-sorang...

saya ambil cuti pada hari khamis tu..sebabnya saya ke klinik gigi dahulu kerana tampalan pada gigi hadapan saya sudah tertanggal...inilah akibatnya saya kurang ambil kalsium..makan pun tak seberapa...semua zat yang ada pada saya telah diambil oleh si kecil dalam rahimku ini...hihihi..takpelah wahai anakku, janji kamu sihat-sihat aja...ummi tak kisah... ::semua gigi dah rasa jarang-jarang..sob..sob::

sampai di klinik gigi dalam pukul 10 pagi...tapi Alhamdulillah, ibu mengandung diberi kelonggaran untuk masuk dahulu...trimas3! tapi lama juga la tunggu sebab kad rekod saya nurse cari tidak jumpa...hihiihi...

dah settle gigi, turun bawah ambil nombor untuk pregnen check up pula...mak ai ramainya...hihi..tapi kali ni saya datang seorang..suami sudah bekerja..bosannya duduk melangut sorang-sorang...takde orang nak bual...kejap-kejap main bowling kat henset ni..pastu stop, pastu main balik...pastu tengok orang..pastu mesej abang cakap "sedihnya tengok orang lain mai dengan suami depa"...huhu...tu tandanya bosan tahap cipan dah tu...abang balas "sabar ye...bukan abang sengaja takmau temankan"...hehehe..kesian juga dia dekat isterinya ni..

dalam pukul 1, baru nombor dipanggil...erm, masuk2 selepas bertegur sapa nurse terus bersuara:

Nurse : Puan makan ubat apa yer sekarang?
Saya : eermm, saya just makan obimin jela..kenapa?
Nurse : eh, tak dapat ubat ke masa datang last check up?
Saya : tak dapat pun..sebab masa tu asid folic saya ada lagi...saya cakap pada doc yang saya makan obimin
Nurse : ishhh...HB puan rendah ni..10 je..puan kena makan ion dan obimin..kena ambil extra ion tau...bahaya kalau tak ambil
Saya : ::terkejut::eh, last check up, mana ada ambil darah...ambil darah masa 1st check up tu je...HB saya 12.2 nurse td tu cakap...cek macam mana?
Nurse : erm kita agak jer...nak cek harini, mesin kita rosak...
Saya : ::terpinga-pinga::


boleh pula main agak2 je...buat orang risau tak tentu hala..tapi yg peliknya, dari mana mainya result ujian darah tu?pelik sunggoh....huhu..pape pon, semoga bayi dalam kandunganku selamat..amin...amin....balik rumah terus tidur sbb penat sangat...

Next Check Up = 26 Januari 2012
----------------------
Salam Sayang,

No comments:

Post a Comment